Ce avem de castigat de pe urma unei campanii de awareness?

Zile, saptamani, luni sunt dedicate in toata lumea constientizarii riscului diferitelor afectiuni. Doar pentru subiectul bolilor neurologice, doar in luna mai a anului trecut au existat 4 campanii de awareness: una de o luna, adresata atacului cerebral, 2 de cate o saptamana, cu focus pe epilepsie si pe dementa, si una de o zi, pentru scleroza multipla.

Ce sunt campaniile de constientizare (awareness) care au devenit un trend international in sanatate si cum pot aduce valoare adaugata unei companii? Proiecte derulate de mai multe entitati (companii farmaceutice, centre medicale, asociatii de pacienti si agentii de PR si comunicare), acestea au ca obiective: prevenirea afectiunilor, cresterea accesului la tratamente ori promovarea cercetarii si dezvoltarii a noi terapii. Si toate aceste lucruri se fac cu un efort creativ si financiar mare! Dar si rezultatele sunt pe masura.

Cei care apeleaza la astfel de campanii trebuie sa-si seteze ca vor reusi sa schimbe atitudini si comportamente in timp. Iar o editie ar trebui urmata de inca una si inca una…De abia dupa cativa ani poti vorbi in termeni de reducere a poverii unor anumite afectiuni la nivel macro.

Cum poate o companie sa creasca valoarea unei astfel de campanii? Exista mai multe metode:

 1 .Alegeti partenerii cu grija.

– Asociatiile de pacienti trebuie sa fie reprezentate de persoane cu o imagine buna, cu implicare pozitiva in mediul caruia i se adreseaza. Inainte de asocierea cu un posibil partener este necesar un research temeinic. Jurnalistii de sanatate ori colegii din alte asociatii, precum si motoarele de cautare sunt surse bune de informare.

– Agentiile de PR si creatie. Agentiile care vor intelege mesajul si ii vor putea da o forma de inteles pentru public sunt cele cu profesionisti cu experienta. Sunt fie fosti ziaristi in domeniul sanatatii, fie profesionisti care au mai fost implicati in astfel de campanii si au fost in situatia de a cuantifica rezultatele. Veti putea observa de la prima intalnire ori propunere de campanie daca agentia este o cunoscatoare a unor astfel de campanii de awareness. In termeni simpli, daca vorbeste despre rezultate, cuantificare si poate sa pronunte fara greseala denumirea afectiunii careia i se adreseaza campania, atunci ea este agentia! Orice propunere ce pare prea extravaganta (si in idee, si in cost) este de multe ori doar… extravaganta.

2. Pastrati masura.

Oare cati dintre noi isi aduc aminte provocarea Ice Buckett? Si mai important, cati dintre noi isi mai aduc aminte care era afectiunea careia i se adresa? Ca si campanie de strangere de fonduri, jos palaria: s-au strans peste 100 de milioane de dolari! Dar stie cineva cine risca sa dezvolte scleroza laterala amiotrofica?… De multe ori, putem cadea in pacatul de a deveni super creativi, pierzand din vedere rezultatele. Un vizual creativ ori un mars al motociclistilor pot sa faca parte dintr-o campanie de PR, dar oare pot atinge obiectivele unei campanii de awareness?

Pastrati intotdeauna obiectivul campaniei. Bun, obiectivul major este de a creste constientizarea pe anumite afectiuni. Dar pana acolo, vreti sa: aflati cate persoane au risc de dezvoltare a afectiunii, cate persoane au raspuns in urma campaniei, care le-a fost raspunsul… Doar asa veti avea date cu care puteti justifica utilitatea pentru companie.

3. Mesajele se adapteaza publicului tinta.

Greu de crezut ca un public de peste 50 de ani, din mediul rural va reactiona la termeni hipsteresti sau englezisme. Daca un public mai tanar va reactiona la mesaje out of the box, unul mai in etate va fi susceptibil la emotie.

4. Ramaneti consecventi.

Multe site-uri de campanie sunt lasate de izbeliste dupa finalizarea campaniei si reluate un an mai tarziu. Ce spune asta publicului carora li se adreseaza? “Campania nu este asa serioasa, cineva a bifat o activitate. De ce i-am da importanta!?” Asa ca site-ul trebuie actualizat si intre doua editii ale unei campanii.

Iata si cateva exemple de campanii din lume:

http://sfaf.org/hiv-info/hot-topics/from-the-experts/groundbreaking-images.html

https://news.ksu.edu.sa/en/node/102482

https://www.behance.net/gallery/10952251/Also-HPV-HPV-Awareness-Campaign

Tagged In:
Share:

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>