De ce sa apelezi la o agentie de PR specializata in domeniul sanatatii?

Pentru o clinica medicala, o institutie, un ONG cu activitate in domeniul sanatatii sau o companie din domeniul farmaceutic, comunicarea prin intermediul unei agentii cunoascatoare a industriei poate insemna timp, buget salvat si rezultate cuantificabile.

Actualii comunicatori, pe vremuri jurnalisti pe sanatate ori angajati in industrie, cunosc particularitatile – (este poate printre cele mai sensibile domenii de „vandut” ca imagine), se pot raporta cu usurinta la rezultate versus costuri si, foarte important, inteleg terminologia si o pot traduce intr-un limbaj apropiat pacientilor. Pacienteza, cum ii spunem noi, cei de la Heart Beat PR.

Foarte important, nu vor cadea in laicizarea in exces si nejustificata a mesajelor. Ce valoare adaugata va aduce un comunicator cu experienta domeniului? Ai siguranta ca va traduce pe intelesul publicului-tinta procedurile, tratamentele, tehnologiile, fara a face rabat de calitate si de acuratete.

Asa cum subliniaza Geta Roman, manager de proiecte in domeniul sanatatii, dar si jurnalist specializat pe sanatate, “sunt multe particularitati atat ale pietei, cat si ale celor care beneficieaza de servicii de sanatate, care pot fi intelese dupa multi ani de studiere a acestora. Sa lucrezi cu persoane care stiu toate aceste particularitati inseamna timp castigat si mai multa eficienta in campanii de comunicare. Oamenii care cunosc domeniul sanatatii din Romania, care nu e unul tocmai usor de inteles, au sanse mai mari sa gaseasca formula corecta pentru a ajunge la rezultate”.

Provocarea comunicatorului este de a imbina obiective palpabile cu demersuri creative. Cand creativitatea serveste scopului final si cand este doar un artificiu necuantificabil? Vorbeam in alt articol despre marsurile motociclistilor sau provocari pe Facebook de genul Ice Bucket.

Foarte important, comunicatorul cu experienta va tine cont intr-un mod aparte de aspectul financiar. In industria sanatatii, presiunea pe costuri este considerabila. Cererea de servicii medicale este tot mai ridicata, tehnologiile sunt din ce in ce mai elaborate (si, ca urmare, costisitoare atat pentru furnizor, cat si pentru pacienti), dar la fel si presiunea venita din partea societatii de a scadea costurile serviciilor. Un bun comunicator va sti cum sa prezinte o situatie pragmatica, in care un serviciu este mai costisitor ca urmare a unei tehnologii unicat, fara a se indeparta de utilizatorul final: pacientul.

Si daca tot vorbim de costuri, trebuie mentionat ca, per total, cheltuielile globale pe sanatate sunt in crestere, potrivit unui studiu Deloitte pe anul 2015 (Global Health Care Outlook). Daca s-au estimat pentru 2013 cheltuieli globale in valoare de 7,2 trilioane de dolari, pentru 2018, se estimeaza 9,3 trilioane.

La o crestere a bugetelor nationale atat de mare, adresabilitatea pentru activitati conexe, cum sunt cele de PR, va fi si ea mai mare. Dar in ce masura va fi derulata de profesionistii potriviti, astfel incat rezultatele financiare sa fie pe masura investitiilor?

Share:

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>